maandag 14 oktober 2013

Een beetje van mij en een beetje van Koopmans



Wat is er leuker dan lekker bakken als het buiten regent? Gisteren ben ik zelf aan de slag gegaan om mijn lievelings- cake/taart op tafel te zetten.


Benodigdheden:
* 4 eieren.
* 175 gram roomboter.
* Pak koopmans mix voor appel kaneel cake.
* 1 geschilde appel in blokjes.
* Boter om in te vetten.
* Bakvorm.
* Saté prikker.

Zelf had ik geen roomboter in huis. Ik heb gewone Becel margarine gebruikt dit kan prima!


Stap 1:
Verwarm de oven vast voor, ik doe dit altijd op 200 graden.
Doe de eieren, het beslag en de boter tegelijk in een beslagkom.

Stap 2:
Mix alles tot een glad geheel.

Stap 3:
Voeg de appelstukjes en het zakje met kaneel toe. Mix of meng dit met een spatel door het beslag.

Stap 4:
Doe het beslag in een ingevette bakvorm. Ik gebruik zelf altijd een taartvorm i.p.v. een cakevorm omdat ik het leuker vindt om het zo te serveren. Plaats daarna het bakvorm in een voorverwarmde oven. Ik zet de oven altijd op 200 graden, voor 40-60 minuten.

Stap 5:
Haal de taart/cake uit de oven en controleer of hij goed is.
Dit doe je d.m.v een saté prikker in het midden te plaatsen. Als je de prikker er weer uit trekt moet er niets aan het stokje blijven kleven. Als dit wel gebeurt plaats de taart/cake dan nog even terug.

Stap 6:
Je taart/cake is klaar. Ik vind het zelf altijd erg leuk om het net weer iets anders te serveren. Gisteren heb ik voorgesneden stukjes op mijn IKEA etagère gezet met wat koekjes eromheen. 


Veel plezier met bakken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten